Ir o contido principal
Wikipemedia Foundation y Elhuyar firman un acuerdo para utilizar Elia en las wikipedias

Wikimedia Foundation e Elhuyar asinan un acordo paira utilizar Elia nas wikipedias

2021 | Decembro 09
Grazas ao acordo asinado entre Wikimedia Foundation e Elhuyar, os editores das wikipedias poderán utilizar o tradutor automático Elia de Elhuyar paira traducir contidos entre estes 6 idiomas: eúscaro, castelán, francés, inglés, catalán e galego. Até agora o tradutor automático de Elhuyar Matxin estaba integrado en Wikipedia paira a parella de idiomas castelán-eúscaro, e agora foi substituído por Elia, que dá resultados moito mellores e é máis útil.

Esta colaboración ten un dobre beneficio. Por unha banda, é una ferramenta útil paira os editores paira crear novo contido, xa que facilita a adaptación de artigos que están noutras linguas. Doutra banda, facilitará que os contidos creados en linguas minorizadas como o eúscaro, o catalán e o galego trasládense ás wikipedias de linguas máis grandes. Todo iso redundará nun notable beneficio paira o usuario final, que atopará máis información na wikipedia do seu idioma grazas ao traballo realizado polos editores a través de Elia.

Elia é un tradutor automático baseado en intelixencia artificial e redes neuronais desenvolvido por Elhuyar. Ademais de na web elia.eus e na aplicación móbil, tamén se pode utilizar integrado en varios sistemas, como é o caso de Wikipedia. Realiza traducións rápidas e de moi boa calidade.

Paira a Wikipedia en eúscaro a firma deste acordo é estratéxica, xa que pon a disposición dos usuarios una ferramenta máis paira aumentar a presenza do eúscaro no ámbito dixital. A Wikipedia en eúscaro, creada o 6 de decembro de 2001, acaba de cumprir 20 anos, e atópase entre as wikipedias con maior contido, concretamente no posto 33.
É importante, así mesmo, que os contidos escritos en eúscaro e noutras linguas minoritarias como o catalán e o galego poidan ser traducidos a outras linguas.