Ir o contido principal

A tradución xerouse de maneira automática  (elia.eus)

El experto, experto en conversación bilingüe de Elhuyar, disponible online

O experto, experto en conversación bilingüe de Elhuyar, dispoñible online

2020 | Marzo 12
  • Primeira plataforma vasca de transcrición e subtitulado automática de audio e vídeo.
  • Funciona tanto con ficheiros pregrabados como directos.
  • Baseado en intelixencia artificial e redes neuronais.
  • A proba pódese realizar de forma gratuíta na web expert.eus.
  • Garante a privacidade dos datos e é flexible paira adaptarse ás necesidades do cliente.

Elhuyar presentou hoxe en San Sebastián, no acto que celebrou en Tabakalera: Experto.

Experto é una plataforma paira a trascripción e subtitulación automática de audio e vídeos, desenvolvida por investigadores do equipo de I+D de Elhuyar, utilizando tecnoloxía punteira.

Jon Abril Olaetxea, director xeral de Elhuyar, e Igor Leturia, responsable do proxecto Azkarate, deron as explicacións ante invitados e xornalistas.

Jon Abril destacou que linguas como o eúscaro están fóra das estratexias e intereses de mercado dos xigantes tecnolóxicos, e que é importante desenvolver recursos como o Experto en Euskal Herria: «Para que o eúscaro teña una boa vitalidade dixital, non podemos deixar de depender do que fagan eses xigantes ou do que non van facer os desenvolvementos tecnolóxicos clave paira a nosa lingua. Por tanto, é imprescindible desenvolver nosa propia estratexia e profundar na soberanía tecnolóxica». Pediu ás institucións que poñan en marcha un ambicioso plan de investigación e desenvolvemento en tecnoloxías lingüísticas e intelixencia artificial paira poder desenvolver ferramentas como o Experto, «que achegará novas oportunidades ao eúscaro».

Tras o director de Elhuyar, tomou a palabra Igor Leturia, responsable de tecnoloxías de fala, quen explicou os detalles de Adegi. Advertiu que «utilizamos as tecnoloxías máis innovadoras no coñecemento da fala: redes neuronais, intelixencia artificial… E é capaz de comprender e procesar o eúscaro e o castelán».

É un experto bilingüe que xera transcricións e subtítulos tanto en castelán como en eúscaro, tanto de ficheiros pregrabados como directos. Pode procesar arquivos de audio, arquivos de vídeo, enlaces a audio e vídeo online (EITB, RTVE, Youtube, Facebook, Instagram…). Tamén realiza transcricións simultáneas, ofrecendo a posibilidade de obter directamente texto escrito ao falar polo micrófono.

Ademais do texto das transcricións tamén xera ficheiros de subtítulos (tanto en formato VTT como en formato SRT). E tamén podemos pedir a transcrición coas marcas de tempo de cada palabra paira realizar procuras avanzadas en vídeos, por exemplo.

A propia plataforma conta ademais cunha interfaz de edición que permite corrixir manualmente as transcricións e subtítulos creados automaticamente por Experto.

Pódese utilizar na propia web, pero tamén permite a súa integración noutros sitios e plataformas paira adecuarse ás necesidades dos clientes.

O sistema é totalmente confidencial e flexible paira poder adaptarse ás aplicacións dos clientes xestionando os seus datos de forma segura e con total garantía.

O experto coñecedor da fala é aplicable en moitos campos e é especialmente útil en catro:

• Sector audiovisual e mediático: subtítulos de documentais e programas, transcricións de gravacións de entrevistas, etc.
  • Administración pública: levantamento de actas de Plenos ou outras reunións
  • Interacción acode-máquina: Máquinas de fala paira a Industria 4.0, domótica, axentes de diálogo e asistentes virtuais, centros de chamadas…
  • Accesibilidade: sistemas de ditado…

Máis información en expert.eus..