Vés al contingut

La traducció s'ha generat de manera automàtica (elia.eus)

Arrancan los premios CAF-Elhuyar, con el ánimo de demostrar que la ciencia es la llave del futuro

Arrenquen els premis CAF-Elhuyar, amb l'ànim de demostrar que la ciència és la clau del futur

2021 | octubre 20
  • Elhuyar organitza els premis CAF-Elhuyar en col·laboració amb l'empresa CAF i amb el patrocini de NEIKER.
  • El lema de l'edició de 2022 és "Ciència i imaginació, les claus del futur".
  • Els treballs es poden presentar fins al 12 de febrer de 2022.

Ja està en marxa la nova edició dels premis CAF-Elhuyar, un concurs l'objectiu del qual és reconèixer i fomentar els treballs de divulgació de temes i recerques científics i tecnològics en basca.

El certamen l'organitza Elhuyar, en col·laboració amb l'empresa CAF i amb el patrocini de NEIKER.

El lema de l'edició de 2022 és "Ciència i imaginació, les claus del futur". I és que la nostra societat té grans reptes de cara al futur: fer front a l'emergència climàtica, eliminar les desigualtats socials, acceptar la diversitat... La ciència serà una eina imprescindible per a aconseguir-ho, així com la imaginació. Imaginar el futur requerirà valentia, i un dels primers passos podria ser participar en els premis CAF-Elhuyar. Els autors i creadors que s'adhereixin al lema tindran l'oportunitat de presentar els seus treballs en les següents categories:

• Articles de divulgació originals. Aquesta categoria es divideix en dues subcategories: articles de divulgació general i articles de divulgació basats en la tesi doctoral de l'autor o de l'autora. En cada subcategoria, el guanyador o la guanyadora rebrà un premi de 2.000 euros, una subscripció anual a la revista Elhuyar i una escultura d'Imanol Andonegi Mendizabal.
  • Treballs de periodisme científic. El guanyador o la guanyadora rebrà 2.000 euros, una subscripció anual a la revista Elhuyar i una escultura.
  • Beca de creació. En aquesta categoria s'inclouen projectes que tracten la interacció entre ciència/tecnologia i societat. Els autors dels projectes seleccionats rebran una subvenció de 5.000 euros per a la seva execució i una escultura.

També s'atorgarà el Premi NEIKER al millor article relacionat amb el sector primari; el premi consta de 2.000 euros, i és compatible amb els altres premis.

Les obres han de presentar-se abans del 12 de febrer del 2022 en aquesta adreça: cafelhuyarsariak.elhuyar.eus