Ir o contido principal
Noticia Elhuyar

Hoxe preséntase o Dicionario de Automoción, un dicionario especializado do sector creado conxuntamente por seis empresas

2014 | Xullo 08

O proxecto foi desenvolvido polas empresas Batz, Cikautxo Ekin, Elay GKN e Maier, co asesoramento de expertos en terminología de Elhuyar Lingüística e Tecnoloxía

O dicionario recolle 2.637 conceptos sobre terminología sectorial e pódese consultar en seis idiomas en Internet

Amorebieta, 8 de xullo de 2014

Amorebieta, 8 de xullo de 2014

As empresas BATZ, Cikautxo, Ekin, Elay, GKN e Maier, asesoradas por expertos en terminología de Elhuyar Lingüística e Tecnoloxía, elaboraron un Dicionario de Automoción especializado en seis idiomas: inglés, castelán, eúscaro, francés, alemán e chinés. O dicionario recolle 2.637 conceptos de automoción, agrupados en 16 áreas, e pode consultarse integramente en Internet. Representantes das empresas que participaron no Automotive Intelligence Center de Amorebieta presentaron esta mañá o proxecto: Karmelo Uriarte, responsable da mellora de BATZ; Gotzon Juaristi, presidente de Cikautxo; Esteban Garitaonandia, coordinador da comisión de eúscaro de Ekin; Ketxus Amasorrain, responsable da enxeñaría de Elay; Kepa Galparsoro, responsable de GKN Driveline Zumaia; Julen Madariaga, director xeral de Elhuyar, e Elhuyar, presidente do dicionario de prevención,

Nos últimos anos, a era da globalización propiciou que as empresas do sector de automoción salten ao mercado internacional, e «a experiencia internacional que tivemos e estamos a ter demóstranos que paira ser competitivos é imprescindible xestionar adecuadamente as linguas e utilizar a terminología especializada e unificada», afirmou o representante de BATZ, Karmelo Uriarte. «Se queremos una comunicación eficaz nos procesos de traballo, nas relacións con clientes, provedores e entre traballadores, o primeiro paso é superar as barreiras lingüísticas. E paira conseguilo, vimos a necesidade de facer este dicionario especializado», engade Uriarte.

Elhuyar ten una ampla traxectoria no campo da terminología e desenvolveu tecnoloxías avanzadas na unidade de I+D en Lingua e Tecnoloxía paira a lexicografía.«Coa aplicación das tecnoloxías desenvolvidas en Elhuyar, conseguimos pór en contacto as linguas que se utilizan en todo o mundo paira relacionarse no sector de automoción (inglés, castelán, francés, alemán e chinés), así como co eúscaro, ofrecendo una terminología fiable, elaborada e actualizada», afirmou Leire Cancio. «Hai tempo que Elhuyar é consciente da importancia do multilingüismo, polo que é necesario crear recursos e ferramentas paira a xestión das linguas, en función das necesidades de cada empresa», engadiu Cancio.

Por último, Garbiñe Alkiza explicou os pasos dados paira a elaboración do Dicionario de Automoción: «Seis empresas puxeron á nosa disposición a documentación e os dicionarios internos que utilizan no seu traballo diario. A partir desta documentación realizouse una extracción automática de termos que permitiu relacionar a terminología de seis empresas. Organizamos os termos por conceptos, compensamos seis idiomas e clasificamos cada concepto na área correspondente». Doutra banda, «paira este traballo foi imprescindible a colaboración constante entre os terminólogos de Elhuyar e os expertos en automoción. Grazas a eles puidemos clasificar os 2.637 conceptos por áreas e recibir remuneracións de todas as linguas», subliñou Alkiza.

Este dicionario é só o inicio dun proxecto máis ambicioso e pretende converterse nun referente paira o sector da automoción. Por iso, partindo do dicionario, queren crear una web que sirva de escaparate e fonte de información ás empresas de automoción. É por iso que fixeron un chamamento a outras empresas do sector de automoción para que en diante colaboren.

Paira máis información contacte connosco:

Elhuyar Fundazioa Tel. : 943 36 30 40