Vés al contingut
CAF-Elhuyar 2023

Ja està en marxa el concurs CAF-Elhuyar, amb l'objectiu de portar més lluny la mirada

2022 | octubre 19
  • Elhuyar organitza els premis CAF-Elhuyar en col·laboració amb l'empresa CAF i amb el patrocini de NEIKER.
  • El lema de l'edició de 2023 serà Mirem més lluny.
  • Els treballs es poden presentar fins al 6 de febrer de 2023.

Ja està en marxa la nova edició dels premis CAF-Elhuyar. L'objectiu dels premis és donar a conèixer i fomentar els treballs de divulgació de recerques i temes científics i tecnològics en basc.

El concurs l'organitza Elhuyar, en col·laboració amb l'empresa CAF i amb el patrocini de NEIKER.

El lema de l'edició de 2023 és «Mirem més lluny». En aquesta ocasió, el missatge del lema va associat a aquesta frase d'Isaac Newton: “Si he vist més lluny, és posant-me sobre les espatlles de gegants”. De fet, aquesta és la clau del coneixement científic: lluny de l'estereotip del geni que crea partint sempre de zero, els investigadors miren més lluny a partir del descobert pels seus antecessors, a fi de realitzar nous descobriments. I és aquí on vol insistir l'edició actual del concurs CAF-Elhuyar; amb aquest lema volem contribuir a ampliar la cultura científica, partint dels coneixements actuals i amb la mirada posada en el futur. Els treballs podran presentar-se en les següents categories

• Articles de divulgació originals. Consta de dues subcategories: articles generals de divulgació i articles de divulgació basats en la tesi doctoral de l'autor o de l'autora. En cada subcategoria, el guanyador o la guanyadora rebrà un premi de 2.000 euros, una subscripció anual a la revista Elhuyar i una escultura d'Imanol Andonegi Mendizabal.
  • Treballs de periodisme científic. El guanyador o la guanyadora rebrà 2.000 euros, una subscripció anual de la revista Elhuyar i una escultura.
  • Beca de creació. En aquesta categoria s'inclouen projectes que tracten la interacció entre ciència/tecnologia i societat. Els autors dels projectes seleccionats rebran una subvenció de 5.000 euros per al seu desenvolupament i una escultura.

També s'atorgarà el Premi NEIKER al millor article relacionat amb el sector primari; el premi consta de 2.000 euros, i és compatible amb els altres premis.

Els treballs han de presentar-se abans del 6 de febrer del 2023 en aquesta adreça: cafelhuyarsariak.elhuyar.eus