Ir o contido principal

A tradución xerouse de maneira automática  (elia.eus)

Bizilabe eguna 2024

Máis de 100 mozos reúnense en Bilbao no primeiro "Bizilabe Eguna" para presentar 20 proxectos científico- tecnolóxicos

2024 | Xuño 12
  • O primeiro ‘Bizilabe Eguna’ contou coa participación activa de mozas de Basurto, Deusto, Otxarkoaga e Zorroza que expuxeron as innovadoras ideas traballadas durante o curso no Edificio Ensanche.
  •  Desde o ano 2017, Bizilabe de Bilbao pretende promover experiencias científicas e tecnolóxicas entre mozas da Vila coa participación da comunidade.

Máis de 100 mozos de Bizilabe de Bilbao presentaron os seus 20 proxectos científicos e tecnolóxicos na primeira edición do ‘Bizilabe Eguna’ da Vila. Ademais de familiares da mocidade participante, ao evento celebrado como final de curso no céntrico Edificio Ensanche bilbaíno acudiron Itxaso Erroteta, Concelleira de Mocidade e Deporte do Concello de Bilbao, e Xabier Ochandiano, Concelleiro de Desenvolvemento Económico, Comercio, Turismo e Emprego do Concello de Bilbao, como entidade promotora do proxecto Bizilabe de Bilbao xunto a Elhuyar. Tamén asistiu a coordinadora de Educación STEAM de Elhuyar, Aitziber Lasa.

Bizilabe é un proxecto organizado por Elhuyar, que trata de ofrecer á mocidade vivencias científicas coa implicación de toda a comunidade. Durante este curso 2023-2024, Basurto, Deusto, Otxarkoaga e Zorroza contaron coa actividade extraescolar Bizilabe, na que participaron un total de 139 mozos divididos en 11 grupos; 88 mozos de 5º e 6º de Educación Primaria, 38 mozas de 1º e 2º da ESO e 13 mozas de 3º e 4º da ESO.

Estes son os 20 proxectos que se presentaron na xornada celebrada no atrio do Edificio Ensanche como evento final do curso escolar en Bilbao:

Proxectos de 5º e 6º de Educación Primaria:

-Construíronse gafeñas para ver en realidade virtual. O obxectivo principal das lentes de realidade virtual é enganar ao cerebro para crer que estamos a ver unha imaxe 3D.
Coa programación programaron os xogos “Dance dance revolution” e “Satorra”. Ademais, crearon unha maqueta condutora.
Cristalizaciones: aprenderon o procedemento de formación de cristais, os materiais necesarios para iso e elaboraron solución sobresaturada. Fabricaron cristais de sulfato de cobre, ovos geoda, xardíns de cristal ou cristais de fosfato monoamónico (ADP).
•    Extracción de ADN: realizaron a extracción do ADN vexetal e aprenderon que é a biomolécula que compartimos todos os seres vivos.
•    Aprenderon o principio de Pascal desenvolvendo proxectos de hidráulica. Orixinando o movemento dos fluídos, produciron o movemento da estrutura construída. Neste caso realizaron portas, mans robóticas e pontes do labirinto.
•    A enxeñaría dos avións de papel converteuse nun reto. O obxectivo deste reto é deseñar e construír un avión de papel para analizar a influencia do deseño e a forma do avión no voo. Ademais, para lanzar avións de papel, construíron un proxector de papel baseado no proceso de deseño de enxeñaría.
•    Estudaron o magnetismo a través de experimentos como ferrofluidos, slimes magnéticos e electroimanes.
•    Elaboraron unha maqueta do Sistema Solar.
•    Estudaron as propiedades da luz a través de diferentes experimentos.

Proxectos de 1º- 4º da ESO:

•    Blind runner: fabricaron un pau para cegos que advirte dos obstáculos.
•    Biodiesel: produciron biodiesel a partir de aceites usados e non usados e analizáronse as diferenzas entre eles para determinar cal é o mellor biodiesel.
•    Future Street: fabricaron un prototipo de estrada que xera enerxía eléctrica a partir de material piezoeléctrico.
•    Dron: deseñaron e construído un dron con técnicas de impresión 3D. Programárono cun arduino para interactuar cun joystick analóxico. En consecuencia, poden controlar a altitude do voo, a inclinación do dron e os movementos.
•    Hidrocasa: neste proxecto deseñaron e construído unha maqueta hidroeléctrica cunha turbina tipo ‘pelton’, utilizando técnicas de impresión 3D.
•    Antibiograma: mediante a técnica antibiograma, analizáronse os antibióticos e antifúngicos naturais presentes nos diferentes alimentos e comparáronse cos antibióticos comerciais. Este traballo foi premiado na Elhuyar Zientzia Azoka.
•    Hovercraft: construíron un aerodeslizador con diferentes materiais.
•    Videoxogo: crearon un videoxogo con Scratch para concienciar aos nenos e as nenas sobre os malos hábitos alimentarios.
•    Cultivo hidropónico: construíron un cultivo hidropónico e sementado leitugas.
•    Cosméticos ecolóxicos: produciron un xel de ducha, un champú e unha crema corporal ecolóxica.
•    Repartidora de pílulas: crearon un dispositivo para gardar e distribuír as pílulas de forma ordenada.

BIZILABE, UNHA REDE QUE CRECE DESDE 2017

Bizilabe, proxecto organizado por Elhuyar, pretende promover experiencias científicas e tecnolóxicas entre mozas, coa participación da comunidade, desde 2017. Por iso, ademais de realizar proxectos, grazas á iniciativa “Encontro de Pares” con investigadoras profesionais, as visitas de investigadoras recibidas en Bizilabe ou a iniciativa ‘Escaparates 11 de febreiro’ con motivo do Día Internacional da Muller e a Nena na Ciencia, a mocidade coñeceu o traballo diario e referentes reais no ámbito da ciencia e a tecnoloxía. Así mesmo, a través das visitas a empresas e a centros tecnolóxicos, puideron coñecer a realidade científica e tecnolóxica da contorna.

Desde que en 2017 Bizilabe de Bilbao abrise as súas portas en Deusto, estendeuse a outras tres zonas de Bilbao: púxose en marcha en 2021 en Otxarkoaga, en 2022 en Zorroza e en 2023 en Basurto. Desde 2017 até a actualidade participaron no proxecto máis de 800 mozos. Ademais, a comunidade de Bizilabe foi crecendo e xa se uniron 25 empresas, 43 centros educativos e 234 comercios

No curso 2024-2025 que arrincará en outubro, abrirase o novo espazo Bizilabe de Bilbao no Frontón Esperantza.

As inscricións xa están abertas para participar no programa Bizilabe de Bilbao “Izan ikertzaile eta asmatzaile”, que comezará en outubro de 2024 e finalizará en maio de 2025: Inscricións Bizilabe 2024-2025.

REDES SOCIAIS: